AP Pension

Populærvinkler på pension

Kontaktperson

Kontakt Uffe Lyngaae, hvis du ønsker yderligere information om casen

Ydelser

  • Sparring & rådgivning
  • Content marketing
  • Nyhedsbrev
  • Web-film
  • Tekstarbejde

Siden 2009 har vi i Publico hjulpet AP Pension med at formidle kompliceret pensionsstof på ukompliceret vis.

AP Pensions nyhedsmail AP Update udsendes til cirka 50.000 modtagere hver måned. Åbningsraten ligger altid over 60 procent og af og til helt oppe på 70 procent.


Content, som er ligetil

Kommunikation om pension skal være enkelt og på modtagernes præmisser. Det er udgangspunktet for det indhold, som Publico udarbejder for AP Pension. I korte og levende artikler zoomer vi ind på temaer, der har betydning for kunden: Hvor meget kan jeg regne med at få i pension? Hvordan sikrer jeg min familie?


Fokus på flere segmenter

Kun knap 30 procent af danskerne under 30 år tænker af og til på deres pension. I gruppen af 45-59-årige er tallet cirka 60 procent. En pensionsordning med forsikringer har dog værdi for alle aldersgrupper, og Publico hjælper AP Pension med at målrette nyheder, så kunderne ved det, der er vigtigst i deres situation.


Skal det være A eller B?

Hvad betyder emnelinjen for åbningsraten? Hvornår på ugen og dagen er det bedst at sende nyheder ud til kunderne? Hvilke artikler trækker læsere, og hvilke gør ikke? I et tæt samarbejde tester AP Pension og Publico hver måned forskellige varianter af nyhedsmails, så vi hele tiden kan optimere form og indhold.

Udvalgte cases