Social- og Integrationsministeriet

Kampagne om forældreanvarsloven

Kontaktperson

Kontakt Uffe Lyngaae, hvis du ønsker yderligere information om kampagnen

Ydelser

  • Spørgeskemaundersøgelse
  • Fokusgrupper
  • Workshops
  • Interessentanalyse
  • Kampagnestrategi og –plan
  • Kreativt univers
  • Website
  • Video
  • Tekstarbejde
  • Debatindlæg og kronikker
  • Opsøgende pressearbejde
  • Evaluering og effektmåling

En tredjedel af danske børn oplever, at deres forældre går hver til sit. Og for de berørte forældre bliver forældremyndighed, deleordninger og orienteringsret nye begreber at forholde sig til.

Social- og Integrationsministeriet valgte Publico til at planlægge og gennemføre en informationskampagne, der skal øge kendskabet til forældreansvarsloven ­– med særlig fokus på barnets behov. Kampagnen indeholder blandt andet websitet Børn i Midten, ekspert- forældre- og ministervideoer samt brochurer, som alle gør det nemmere for opbrudsforældre at forstå indholdet i loven og at indgå gode aftaler om børnene.

Den nationale kampagne til 1,5 mio. blev lanceret i januar 2013.

Besøg kampagnens website

Udvalgte cases