EU’s strukturfonde er Regionalfonden og Socialfonden. Fra 2014-2020 har de tilsammen 3 mia. kroner fra EU, der blandt andet går til innovation, iværksætteri, grøn omstilling, uddannelse og social inklusion i Danmark. Men det er der ikke mange, der ved.

 

Derfor har vi hjulpet Erhvervsstyrelsen med en landsdækkende kampagne, der skal udbrede kendskabet til EU’s strukturfonde blandt erhvervsaktive danskere.

Kampagnen er centreret om seks videoer, der både forklarer, hvad EU’s strukturfonde er, og illustrerer, hvad pengene går til rundt om i Danmark.

På Facebook er annoncerne blevet vist 1.731.098 gange, og videoerne har fået 496.060 eksponeringer på YouTube over en periode på ca. 3,5 uge. Derudover har 70.139 personer set mere end 30 sekunder af videoen.

 

 


Vores løsning – kort fortalt

I 2019/2020 har Publico udviklet det kreative koncept og produceret film, tekst og annoncer, der udbreder kendskabet til EU’s strukturfonde.

Vi udarbejdede seks film med integreret infografik, der fokuserer på specifikke resultater i hver sin landsdel for at gøre indholdet vedkommende og relevant. Ved hjælp af målrettet annoncering og SoMe-opslag sørgede vi for, at det kun var personer i de afgrænsede områder, der blev eksponeret for dem.

Læs mere om kampagnen her, og se gode eksempler på, hvordan midlerne kommer hele landet til gode.

Kontakt Liv Soelberg Andersen, hvis du ønsker yderligere information om casen.
Kontakt
Liv Soelberg Andersen
Udviklingschef & kommunikationsrådgiver