EWII

Employer branding-strategi, der samler og tør gå efter de svære profiler

Kontakt Kathrine Graugaard, hvis du ønsker yderligere information om casen

Ydelser

  • Employer branding-strategi
  • Fokusgruppe
  • Strategi-workshop
  • Interviews
  • EVP
  • Employer branding-film og SoMe-film
  • Annoncering på LinkedIn

På grund af et glohedt jobmarked i 2021 henvender EWII sig til Publico, da organisationen har brug for en ny employer branding-strategi, der matcher det ellers gunstige sted, hvor koncernen befinder sig. For på trods af forretningsmæssig medvind er det en udfordring at tiltrække de rigtige kandidater, blandt andet it-profiler og ingeniører, der ofte kan vælge og vrage på jobmarkedet.

EWII-koncernen har hovedkontor i Kolding og består af både en kommerciel del, der går under navnet EWII, samt en lovreguleret del, TREFOR. At køre parallelløb med to virksomheder under paraply er naturligvis én ting, men at kommunikere om det er en anden. Derfor bliver det en del af Publicos opgave at afdække, om employer branding-indsatsen skal have ét samlet brand eller skal opdeles mellem EWII og TREFOR.

Et hovedspring ned i organisationen
Samarbejdet går i gang i sensommeren 2021, hvor Publico dykker ned i EWIIs kultur og indsamler data igennem både interne og eksterne interviews, fokusgruppe og strategiworkshop.

Resultatet bliver én samlet employer branding-strategi med blandt andet anbefalinger og potentialer, EVP samt fire konkrete kandidat-personaer og budskaber. Alt sammen med det formål at løfte EWIIs employer branding og positionere EWII som arbejdsplads – for at imødekomme behovet for arbejdskraft på både den korte og lange bane.

Ud med snøren på LinkedIn
De mange gode indsigter er blevet omsat til en employer branding-film, der gennem fire medarbejdere både viser EWIIs styrker og forskelligheder som arbejdsplads. Filmen er desuden klippet i SoMe-versioner, som bliver brugt som content i betalte LinkedIn-kampagner målrettet de eftertragtede målgrupper.

Her har SoMe-resultaterne bekræftet os i, at der er et godt match mellem EWIIs kernebudskaber til strategiens målgrupper, og hvad de responderer positivt på. 

Udvalgte cases