Finanstilsynet

Finanstilsynet skærper budskaberne

Kontaktperson

Kontakt Uffe Lyngaae, hvis du ønsker yderligere information om casen

Ydelser

  • Budskabs- og medietræning

Det er en kunst at formulere sit budskab og aflevere det skarpt til journalisten. Det ved Finanstilsynet, som dagligt bliver kontaktet af mange journalister. For at også nye mellemledere bliver bedre til at agere i rollen som kilder, engagerede Finanstilsynet Publico.

Vi leverede skræddersyet medietræning med et mix af undervisning og interviewøvelser ‒ både på telefonen og foran kameraet. Vores trænede journalister og en tidligere vært på DR TV-avisen stillede de opklarende og kritiske spørgsmål. Fik de ikke svar første gang, spurgte de igen – og igen. Det skabte realistiske interviewsituationer, hvor de nye kontorchefer og vicekontorchefer fik øvet sig i at svare kort, klart og citatvenligt. 

Efterfølgende blev hvert interview evalueret i plenum, og medarbejderne blev klogere på, hvordan de selv præsterer, når de er i kontakt med pressen. 

Udvalgte cases