IWDK

PR for Danmarks nye internet-festival

Kontaktperson

Kontakt Uffe Lyngaae, hvis du ønsker yderligere information om IWDK-casen

Ydelser

  • Mediekortlægning
  • Sparring & rådgivning
  • Pressestrategi
  • Pressekoordinering
  • Pressehåndtering & budskabstræning
  • Pressemeddelelser
  • Opsøgende pressearbejde

Internet Week Denmark er Danmarks nye internetfestival, der for første gang blev afholdt 28. april til 2. maj i og omkring Aarhus. Med en lang række workshops, konferencer og events satte festivalen fokus på internettets betydning for samfundet og for vores allesammens liv.

Mere end 3.000 besøgende, top 3-placering i trending topics på Twitter (#iwdk) og 60+ presseomtaler er blot nogle af de imponerende resultater, der kan fremhæves, når Internet Week Denmark skal evalueres. Hos Publico er vi naturligvis særligt stolte af de mange presseomtaler. Vi deltog nemlig pro bono som PR-partner, og det var Publicos opgave at få festivalen til at give genlyd i pressen som en seriøs og årligt tilbagevendende, national begivenhed. Det indebar blandt andet utallige presse-pitches, omfattende Excel-boksning, koordinering af pressemøder og match-making mellem journalister og kilder – på alle tider af døgnet.

Den officielle evalueringsproces er endnu ikke afsluttet, så vi kan ikke sige med sikkerhed, om Internet Week Denmark også afholdes næste år. Men hvis det gør, er vi med 100 procents sikkerhed klar, hvis vi bliver indbudt som PR-partner igen.

Læs mere om Internet Week Denmark på hjemmesiden.

Udvalgte cases