I 2020 kom KMC til os med et ønske om at indtage en skarpere positionering i markedet, som i højere grad understøtter deres værdier og forretningsambitioner.

 

KMC har i mere end 80 år udviklet og produceret kartoffelbaserede løsninger til fødevareindustrien. Virksomheden har i mange år levet et godt og stille liv, men med voksende ambitioner og nye behov i markedet blev den nye branding-strategi og tilhørende kernefortælling springbræt til større brand-kendskab og øget opmærksomhed på KMC’s viden om bidrag til den bæredygtige omstilling


Fra strategiprojekt til fast samarbejde

Resultatet blev en ny brandposition, kernefortælling, personaer, og kunderejse, der både giver strategisk retning, men også den nødvendige kant, der adskiller KMC positivt fra konkurrenterne i et voksende marked af plantebaserede fødevarer.

Projektet har siden udviklet sig til et fast samarbejde, hvor vi løbende leverer artikler, brandfilm, whitepapers, indhold til nyhedsbreve og meget, meget mere.Indhold, der bringer KMC og deres mangeårige viden og ekspertise om kartoffelbaserede løsninger i spil.

Læs mere om brandpositionering

Læs mere om kernefortælling

Kontakt Liv Soelberg Andersen, hvis du ønsker yderligere information om casen.
Kontakt
Liv Soelberg Andersen
Udviklingschef & kommunikationsrådgiver