Den førende danske reservedels- og tilbehørsspecialist inden for landbrugs- og industribranchen, Grene, fusionerede i 2013 med den hollandske grossist Kramp. For at styrke forretningernes markedsposition og ekspertise på det europæiske marked og på tværs af Norden blev de to brands i 2017 samlet under navnet Kramp.

 
International rebranding-kampagne

Efter 100 år med navnet Grene var navneskiftet til Kramp i hele Norden et stort skridt. Publico stod for analysearbejde, kortlægning af interne og eksterne interessenter samt workshops med medarbejdere for at skabe brandambassadører. Vi stod desuden for at levere alt lige fra brandets nye visuelle identitet, brandingstrategien og virksomhedens nye kernefortælling.

Publico producerede diverse materialer til internt brug såsom FAQ, faktaark, en roadshow-pakke, videomateriale og informationsmails. Til brug eksternt udarbejdede vi nyhedsbreve, annoncer og webtekster, ligesom vi stod for distributionen på sociale medier samt den samlede presseindsats for Norden.

Understøttet af Publicos fokus på at informere, engagere og berolige både medarbejdere og kunder forløb rebrandingen af Grene til Kramp ganske succesfuldt.

Kontakt Uffe Lyngaae, hvis du ønsker yderligere information om casen.
Kontakt
Uffe Lyngaae
Direktør