Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Publico, der udkommer cirka én gang om måneden. Så bliver du løbende opdateret på nyheder, cases, tendenser og aktuelle tilbud.
Du kan altid melde fra via et link i nyhedsbrevet, hvis du bliver træt af os.
Kontaktperson
Kontakt Thomas Mandrup, hvis du ønsker yderligere information om casen
Ydelser
No Zebra kom til os, fordi de ønskede en tydeligere differentiering blandt de digitale bureauer i Danmark. I et marked hvor der er mange udbydere med lignende ydelser, var der behov for at finde en ny brand-position og et stærkere afsæt for kommunikationen til markedet.
Udviklingen af den nye brand-platform skete ud fra en kort og effektiv positioneringsproces. Publico lavede først en koncentreret analyse af både den interne og eksterne brand-opfattelse. Herefter gennemførte vi en workshop med virksomhedens ledelsesteam, som gav os fundamentet for at udarbejde en brand-guide, som beskriver payoff, position, værditilbud og fem budskabsmæssige kerne-drivere i positioneringen. Brand-guiden indeholder også retningslinjer for No Zebras tone-of-voice med konkrete eksempler på eksekvering – og en bonustekst, som forklarer navnet No Zebra og betydningen af den pote, der indgår i virksomhedens logo.
Ny brand-platform – moving digital performance
No Zebras tidligere positionering tog udgangspunkt i virksomhedens ydelser inden for henholdsvis udvikling, UX og digital markedsføring. Med den nye position blev perspektivet vendt om, så vi i stedet for at kigge indefra og ud fokuserede på den kommercielle værdi, som No Zebra skaber for deres kunder. Her blev det centrale omdrejningspunkt virksomhedens styrkeposition inden for e-handel til både B2B og B2C. Positioneringen understreger, at No Zebra skaber mærkbar og målbar vækst hos deres kunder.
Elementerne fra brand-guiden er implementeret stort set 1:1 på No Zebras website, hvor både position, det overordnede værditilbud, de forskellige drivere og bonusteksten indgår. Resultatet er blevet en langt klarere profil for No Zebras digitale forretning.
Yderligere inspiration: