Odder Kommune

Odder er "ret OK"

Kontaktperson

Kontakt Uffe Lyngaae, hvis du ønsker yderligere information om casen

Ydelser

  • Analyse
  • Workshops
  • Markedsføringsstrategi
  • Kreativt koncept
  • Video
  • Sociale medier
  • Tekstarbejde
  • Pressearbejde

Gode fortællinger er omdrejningspunktet for Odder Kommunes bosætnings-strategi, som er udviklet i samarbejde med Publico.

Odder Kommune ønsker at hæve indbyggertallet fra 22.000 i dag til 25.000 i 2025. Det skal ske ved at tiltrække erhvervsaktive tilflyttere, primært børnefamilier. Derfor henvendte Odder Kommune sig til Publico med et ønske om grundig analyse, velunderbygget strategi og idéer til eksekvering af en bosætningskampagne.

Udfordringen for Odder Kommune er, at den ikke har et brandingmæssigt "fyrtårn"; Altså en unik seværdighed eller identitet, som udefrakommende kender kommunen på. Men Publicos analyse viste, at Odder Kommune vinder ved nærmere bekendtskab. Med andre ord: Odder skal opleves.

Med fod i et omfattende analysearbejde har Publico omsat kommunens 2025-mål til en strategi med en række bosætningsaktiviteter for at give potentielle tilflyttere en positiv oplevelse af Odder Kommune.

Aktiviteterne har (indtil videre) udmøntet sig i åben by-events, borgerambassadører og engagerende indhold på kommunens website, Facebook, Instagram, via presse og på en række bolig- og babysider i tekst, foto og video. Primus motor i fortællingen er rigtige Odder-borgere, der i vores optik er de bedste til autentisk at vise og repræsentere kommunen og dens fortrin.  

Den overordnede strategi er understøttet af pay off’et ”Det er ret OK”, der med et jysk glimt i øjet fremhæver alle Odder Kommunes herligheder – fra natur og byfester til pasningstilbud og kultur. Og strategien har allerede båret frugt. Fra 2014 til 2015 steg antal unikke besøgende på tilflytter-siden på kommunens website med mere end 160 %. Det er ret OK, synes vi.

Læs mere om Odder Kommunes markedsføringsstrategi

Digital _planche _Publico (00000003)

Udvalgte cases