Hele Danmarks taleradio. Det kalder den efterhånden veletablerede radiokanal sig selv. Men hvordan får man danskerne til at tale og ikke mindst lytte med?  

 

Det gør man ved at sætte spot på Radio4’s fyrtårsprogrammer og lade dem fungere som appetitvækkere, hvis du spørger os. Gennem analyse, strategisk rådgivning, kampagneudvikling og SoMe-annoncering har Publico bidraget til at skabe et øget kendskab til kanalen.




En hård FM-nød at knække

Det er ikke nogen hemmelighed, at radiomarkedet er et vanemarked – vi lytter til det, vi plejer. Samtidig satte Radio4 strøm til kanalen i nogle svære år med corona og en eksplosion af nye lyd-udbydere. Hos Publico gik vi derfor til opgaven med vores bedste oplukningsværktøj: Segmentering af lyttere for at skabe personas, der passer til kanalens værditilbud – for i sidste ende at kunne skabe specifikke budskaber til specifikke målgrupper.


Kunsten at tune ind på mange kanaler

FM, DAB, web og app. Radio4 udkommer med indhold på tværs af platforme, og det har været Publicos opgave at formidle det tydeligt og præcist. Gennem kampagner og betalt content på Facebook, YouTube, display og tv har vi forankret Radio4’s nationale profil ved at vise kanalens univers gennem deres fyrtårnsprogrammer – alt sammen med det formål at vække lytternes lyst til at stifte bekendtskab med kanalens øvrige univers.">

Forløbet har været præget af et tæt samarbejde med løbende fælles udvikling – Radio4 er med andre ord en kunde, vi lærer noget af ved hvert møde. Og som videbegærligt bureau må vi bare sige, at det fungerer som en motivationsfaktor for hele tiden at holde os oppe på lakridserne.

Tune ind på https://www.radio4.dk/, og lyt med.

Yderligere inspiration:

Kontakt Liv Soelberg Andersen, hvis du ønsker yderligere information om casen.
Kontakt
Liv Soelberg Andersen
Udviklingschef & kommunikationsrådgiver