Natur, by, fritidsaktiviteter, gode skoler og spændende virksomheder. Mulighederne er mange i Ringsted Kommune, og netop dét ønskede kommunen at styrke overfor potentielle tilflyttere. Resultatet blev en borgerdreven bosætningskampagne – drevet af Publico. 

 

De københavnske børnefamilier er eftertragtede, og ligesom mange andre sjællandske kommuner vil Ringsted Kommune gerne tiltrække de yngre familier for at sikre fortsat vækst i kommunen. Udfordringen var derfor: Hvordan får vi dem til at vælge Ringsted Kommune? Og det blev derfor opgave at gentænke kommunens bosætningsstrategi.


Gennem analyser og kendskabsmålinger har Publico kortlagt målgruppens viden og behov og udviklet en målrettet bosætningskampagne med fokus på de styrkepositioner, som Ringsted Kommune tilbyder, og som målgruppen finder attraktive. De er bragt i spil via blandt andet brandingfilm, website, opbygning af Instagram som ’udstillingsvindue’ samt et unikt ’influencer ’-samarbejde med frivillige borgere i kommunen.

Herigennem er det lykkedes at skabe langtidsholdbart indhold, brande byen som et fedt sted at bo, fremhæve Ringsteds mange muligheder og øge målgruppens kendskabsgrad til kommunen.



Yderligere inspiration:

Kontakt Lisa Dupont Lehtinen, hvis du ønsker yderligere information om casen.
Kontakt
Lisa Dupont Lehtinen
Kommunikationskonsulent