Silvan

Pengene fossede ned på bundlinjen

Kontaktperson

Kontakt Uffe Lyngaae, hvis du ønsker yderligere information om casen

Ydelser

  • Spørgeskemaundersøgelse
  • Kampagnedesign
  • Kreativt univers
  • Informationsavis

Tilbage i 2003 gik startskuddet for Silvans antisvind-kampagne, som Publico udviklede sammen med Aros Kommunikation. Det har senere vist sig, at kampagnen i sammenhæng med andre initiativer nedbragte svindet i Silvans butikker med mere end 30 millioner kroner i løbet af 2004-2005. Frem til 2010 var kampagneuniverset stadig i brug.

Kampagnen er en holdningskampagne rettet mod alle medarbejdere, og den består blandt andet af en Svindavis, go-cards, artikler på intranettet, plakater, konkurrencer og en spørgeskemaundersøgelse. Kampagnens gennemgående ikon er "Svindsvinet", der er et humoristisk symbol på den indre svinehund i os alle.

Udvalgte cases