Trifork Security

IT-sikkerhed på ledelsens dagsorden med ny kernefortælling

Kontaktperson
Kontakt Thomas Mandrup, hvis du ønsker yderligere information om casen

Ydelser

  • Kernefortælling
  • Presse

Vi skulle ikke tygge længe på den, da Trifork Security kom til os med ønsket om at gøre deres specialistviden mere spiselig. At skabe kernefortællinger til virksomheder med krummer i er nemlig noget, vi gør en dyd ud af hos Publico. 

Opgaven opstod i forbindelse med lanceringen af Trifork Security i 2021 – en ny specialenhed, der udsprang af it-selskabet Netic, som en del af Trifork-koncernen. Som ny, selvstændig enhed havde de brug for en kernefortælling at bygge sig selv op omkring. Og som et professionelt it-sikkerhedsfirma, der kan sine tekniske termer til fingerspidserne, lød opgaven for os hos Publico at formidle deres arbejde til virksomheder, for hvem it-sikkerhed kan virke som en kompleks buffet af teknologiske spidsfindigheder. Og helst i en tone, som skiller sig ud fra branchens sædvanlige klichéer. 

Trifork Security er godt klar over tendensen: I mange organisationer interesserer man sig først for sine it-systemers sikkerhed, når skaden er sket, og hackerne har overtaget kontrollen med virksomhedens digitale rygrad. Virkeligheden er desværre, at der er sket en professionalisering inden for cyber-kriminalitet, og Trifork Security kom derfor til os med målsætningen om at it-sikkerhed ind virksomhedsledelsernes agenda. Og ikke kun under ’Eventuelt’. 

Troværdig differentiering 
Vi begyndte med at interviewe de forretningsansvarlige for at kortlægge de drivere’, som er kernen i Trifork Securitys værditilbud, og som kernefortællingen skulle bygges op omkring. Vi hjalp derefter med at omsætte de strategiske indsigter til nogle sproglige billeder på, hvordan sikkerhed fungerer – eller ofte ikke fungerer – og hvorfor det er relevant for virksomhederne med større fokus på området. Udfordringen var at ramme balancen, hvor vi fandt en ny sproglig tone med tilstrækkelig kant og differentiering - men hvor medarbejderne stadig kunne genkende sig selv og deres faglighed i fortællingen  

Vi leverede en ny kernefortælling, som udtrykker virksomhedens ekspertise i en konsistent tone of voice. Derudover har vi hjulpet virksomheden med udvalgte presseopgaver. Få en smagsprøve på kernefortællingen, som ligger fordelt ud på Trifork Securitys hjemmeside.   

Yderligere inspiration:

Udvalgte cases