Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Publico, der udkommer cirka én gang om måneden. Så bliver du løbende opdateret på nyheder, cases, tendenser og aktuelle tilbud.
Du kan altid melde fra via et link i nyhedsbrevet, hvis du bliver træt af os.
Kontaktperson
Kontakt Thomas Mandrup, hvis du ønsker yderligere information om casen
Ydelser
Vi skulle ikke tygge længe på den, da Trifork Security kom til os med ønsket om at gøre deres specialistviden mere spiselig. At skabe kernefortællinger til virksomheder med krummer i er nemlig noget, vi gør en dyd ud af hos Publico.
Opgaven opstod i forbindelse med lanceringen af Trifork Security i 2021 – en ny specialenhed, der udsprang af it-selskabet Netic, som en del af Trifork-koncernen. Som ny, selvstændig enhed havde de brug for en kernefortælling at bygge sig selv op omkring. Og som et professionelt it-sikkerhedsfirma, der kan sine tekniske termer til fingerspidserne, lød opgaven for os hos Publico på at formidle deres arbejde til virksomheder, for hvem it-sikkerhed kan virke som en kompleks buffet af teknologiske spidsfindigheder. Og helst i en tone, som skiller sig ud fra branchens sædvanlige klichéer.
Trifork Security er godt klar over tendensen: I mange organisationer interesserer man sig først for sine it-systemers sikkerhed, når skaden er sket, og hackerne har overtaget kontrollen med virksomhedens digitale rygrad. Virkeligheden er desværre, at der er sket en professionalisering inden for cyber-kriminalitet, og Trifork Security kom derfor til os med målsætningen om at få it-sikkerhed ind på virksomhedsledelsernes agenda. Og ikke kun under ’Eventuelt’.
Troværdig differentiering
Vi begyndte med at interviewe de forretningsansvarlige for at kortlægge de ’drivere’, som er kernen i Trifork Securitys værditilbud, og som kernefortællingen skulle bygges op omkring. Vi hjalp derefter med at omsætte de strategiske indsigter til nogle sproglige billeder på, hvordan sikkerhed fungerer – eller ofte ikke fungerer – og hvorfor det er relevant for virksomhederne med større fokus på området. Udfordringen var at ramme balancen, hvor vi fandt en ny sproglig tone med tilstrækkelig kant og differentiering - men hvor medarbejderne stadig kunne genkende sig selv og deres faglighed i fortællingen
Vi leverede en ny kernefortælling, som udtrykker virksomhedens ekspertise i en konsistent tone of voice. Derudover har vi hjulpet virksomheden med udvalgte presseopgaver. Få en smagsprøve på kernefortællingen, som ligger fordelt ud på Trifork Securitys hjemmeside.
Yderligere inspiration: