Aarhus Letbane

Danmarks første letbane på rette k-spor

Kontaktperson

Kontakt Uffe Lyngaae, hvis du ønsker yderligere information om casen

Ydelser

  • Interessent-mapping
  • Online kendskabsanalyse via borgerpanel
  • Telefoninterviews 
  • Scenarieanalyse
  • Workshop med nøglepersoner
  • Kommunikationsstrategi og -plan

Etableringen af Aarhus Letbane er et stort infrastrukturprojekt, som både politikere, professionelle og private interesserer sig for.

Siden 2013 har Publico fortalt om milepælene og historierne rundt om Danmarks første letbane. Det gør vi i Aarhus Letbanes nyhedsbrev, der når ud til et bredt spænd af interessenter – og interesserede.

Nyhedsbrevet er i tråd med den kommunikationsstrategi, som vi også har bidraget til at udvikle. Her var en central del af opgaven at afdække østjydernes holdninger til Letbanen og deres behov for information. Med strategien fik Aarhus Letbane et udgangspunkt for at holde den eksterne kommunikation på rette spor.

Ligesom tusindvis af andre østjyder glæder vi os til at køre med, når Letbanen ruller ud på sine første ture i foråret 2017.

På modtagernes præmisser

Publico har i form af fem personas sat ord på de typiske modtagere af Aarhus Letbanes nyhedsbrev, så vi er sikre på, at historierne rammer inden for skiven. En del af målgruppen er de regionale og lokale politikere, de professionelle samarbejdspartnere i byggesektoren og – ikke mindst – de borgere, der skal rejse med letbanen.

En optakt på flere år

Syv år er der gået, siden Aarhus Letbanes første nyhedsbrev nåede modtagernes indbakker. Letbanetogene ruller ud på skinnerne i 2017, så formålet med nyhedsbrevet er især at formidle visioner og binde sløjfer på de mange milepæle undervejs. Usædvanligt høje åbnings- og klikrater tyder på, at missionen lykkes.

Udvalgte cases